reklama

Mikrovinárstvo S42 v roku 2019.

Rok sa s rokom stretol, vinič listy stratil aby ich opäť ich našiel, priniesol úrodu, ktorú človek nejak spracoval až vznikli vína, ktoré obohatili rok 2019.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Tohto obdobia sa bude týkať moja správa. Minulá totiž končila vínami z úrody v roku 2017.

Čo sa odvtedy udialo?

Rast a vývoj viniča v roku 2018 prebiehal v tradičnom duchu, za občasného použitia ekologických postrekov zväčša preventívne. Zlom nastal približne v mesiaci júl, keď prišlo daždivejšie počasie. Aj keď spolu s ním snaživo prišlo ďalšie postrekovanie, nepodarilo sa mi zabrániť príchodu tej obávanej –nejakej pliage viničovej. Perenospóra na bobuliach ukázala svoje škvrny, čo priviedlo asi polovicu z nich do zoschnutia. Človek sa snaží a pol úrody je fuč. To nieje efektívne! Čo s tým, začal som uvažovať. Toto sa ale týkalo iba vinohradu, ktorý mám pri dome, on obsahuje pre mňa neidentifikovateľnú zmes odrôd. Uvažujem či zmeniť odrodu – vyklčovať tých 50 koreňov a vysadiť rezistentnú odrodu? Žeby napríklad Solaris? Uvidí sa, čo mi v hlave nakoniec dozreje. Hrozno však dozrelo skôr a tak začali oberačky. Pri dome skosené perenospórou slabota, ale dosť na to aby som z toho mohol urobiť opakovanie hrozno-hruškového diabetického vína. A podarilo sa. V Juri pekne dozrel VČS v rekordnom množstve a zdravý ako obyčajne. Toť paradox: tohto veľa a zdravého a bez akéhokoľvek striekania, pri dome zas málo a chorobou poničeného a striekaní bolo viac ako 10. Obrali sme aj v Biskupiciach. Všade bola sladkosť muštu 18 alebo o stupeň viac, čo bolo postačujúce na to aby som sa vyhol pridávania cukru.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Výsledkom sú počtom skromné tri druhy vína v kategórii „suché“.

Obrázok blogu

Veltlín červený skorý (VČS) z vinohradu vo Svätom Jure, z ktorého minuloročné víno malo rekordný zbytkový cukor 76 gramov na liter, tentoraz dopadlo „na sucho“ s iba 1,4 g/l pri kyselinách 5 g/l.

Obrázok blogu

Hroznohruškové diabetické víno, príjemne lahodné napriek tomu, že zbytkový cukor je menej ako 0,05 gramu na liter.

Obrázok blogu

Couvée s názvom S42, tiež suché s 1,4 g/l, z hrozna zmesi odrôd, ktoré sa urodili pri dome.

Obrázok blogu

Mierne som aj inovoval logo mikrovinárstva, kde som mal zámer posunúť jeho vizáž bližšie ku hroznu. Našiel som v knihe AllatRa pradávny symbol z kultúr starej Európy z piateho až tretieho tisícročia p.n.l., ktorý mi vzdialene pripomínal bobule hrozna a ten som „skrížil“ s pôvodným logom. Výsledok je takýto:

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Pokrok nezastavíš a pri oberačke som prvý krát použil prototyp môjho vynálezu, veď je škoda keď sú lyže v lete nevyužité:

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Marian Kopernický

Marian Kopernický

Bloger 
  • Počet článkov:  117
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Narodený v r. 1961, žijúci v Bratislave, dnes hlavne v jej okolí.... Zaujímam sa o dianie medzi človekom a prírodou, svetlom a tmou, uchopiteľným a neviditeľným. Zoznam autorových rubrík:  SlovenskoZasaď stromZelená BratislavaFarebné hry večeraUmenieVinohradníckePoetickéNezaradenéNeveseléPivnica z hliny a kameňaSúkromné

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu